Jak zacząć przygotowania do egzaminu gimnazjalnego?

Pewnie nie raz zdarzało Ci się przerzucać na biurku stos papierów, żeby znaleźć notatki z konkretnego tematu. Nie potrzebujesz dodatkowych powodów do stresu – już przecież wystarczająco denerwujesz się maturą i tym, czy zdążysz powtórzyć na czas wszystko. A takie szukanie igły w stogu siana, do czynności relaksujących zdecydowanie nie należy. Podowiadamy jak zaoszczędzić sobie nerwów.

 

Kluczem do sukcesu jest zebranie się w sobie i poświęcenie jednego wieczoru na całkowite uporządkowanie swojego miejsca pracy. No i opracowanie systemu, który pozwoli Ci efektywniej się uczyć – bez zabawy w poszukiwaczy skarbów.

Porządki warto zacząć od zrzucenia wszystkiego z biurka (wyrzucenia zawartości jego szuflad również ☺) i odkurzenia mebla. Pozwoli Ci to spojrzeć na biurko jak na czystą kartę, na której możesz zaplanować swoje idealne miejsce do nauki. Potem przejrzyj wszystkie rzeczy leżące na podłodze. Ulotki i gazety wyrzuć – możemy Ci zagwarantować, że na maturze nie będzie pytania o aktualną cenę soku...

Zrezygnuj ze wszystkiego, co może rozpraszać Twoją uwagę. Nie musisz wszystkiego wyrzucać, ale niektóre przedmioty warto odłożyć na inną półkę.

Dobrym posunięciem podczas porządków jest wzięcie kartki i sprawdzenie, czy wszystkie długopisy, które były na biurku, na pewno piszą. Jeśli tak nie jest i nie można kupić do nich wkładów – lub wiesz, że raczej tego nie zrobisz – to po prostu je wyrzuć. Kiedy szybko trzeba coś zanotować, nic tak nie irytuje jak niepiszący długopis.

Świetnym pomysłem jest zawieszenie nad biurkiem tablicy korkowej (jeśli masz taką możliwość – zrób to). Na małych karteczkach można notować rzeczy „do zrobienia” lub ważne terminy, np. poszczególnych egzaminów maturalnych, a następnie przypinać je na tablicy.

Jeśli chodzi o porządkowanie notatek i materiałów do nauki, to musisz stworzyć sobie system. Swój własny, ponieważ to, co sprawdza się u jednych, dla innych jest bez sensu i na odwrót. Plan powinien być prosty i logiczny dla Ciebie. Jeśli będzie zbyt skomplikowany, to szybko się poddasz i wrócisz do punktu wyjścia.

Porządkować dokumenty możesz w segregatorach z przezroczystymi koszulkami, w teczkach, pudełkach. Ułożysz je tam datami, tematami lub mniejszymi zagadnieniami. Naprawdę możliwości jest bardzo dużo i wszytko zależy tylko od Ciebie. Jeśli zrobisz to sam, będziesz wiedzieć, gdzie co masz, i oszczędzisz wiele czasu na szukanie potrzebnych rzeczy czy informacji.

Pamiętaj, że dobra organizacja – obmyślona przez Ciebie – jest bardzo ważna, jeśli chcesz oszczędzić sobie dodatkowych nerwów, a także przestać marnować swój cenny czas na wieczne poszukiwania notatek i po prostu uczyć się efektywniej – krótko mówiąc – lepiej i szybciej. Nie czekaj, tylko zrób to teraz. Pomyśl, ile na tym zyskasz. A co masz zrobić z zaoszczędzonym w ten sposób czasem? To już zależy tylko od Ciebie.

Strona korzysta z plików cookie. Dowiedz się więcej
Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Rozumiem