100 dni do egzaminu gimnazjalnego!

Może to zabrzmi jak standardowe noworoczne postanowienie, ale jeśli chcesz dobrze zdać egzamin gimnazjalny zacznij… regularnie uprawiać sport i zdrowo się odżywiać. To nie żart! Twój mózg, aby lepiej przyswajać wiedzę, musi być dobrze dotleniony i odżywiony.

 

Plan na 100 dni do egzaminu gimnazjalnego!

Styczeń:

Jeśli jeszcze tego nie robisz, zacznij regularnie uprawiać sport. Na początek postaraj się nie omijać WF-u i przykładaj się do wykonywanych ćwiczeń.

W diecie postaw na węglowodory złożone, które dostarczają energii na dłużej. Znajdziesz je w produktach zbożowych takich jak pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, musli, otręby. Do prawidłowego funkcjonowania mózgu przydadzą się kwasy tłuszczowe – spożywaj często ryby i orzechy.

Wyznacz sobie cel – to dobry moment na podjęcie ostatecznej decyzji co do wyboru szkoły ponadgimnazjalnej. Zaopatrz się w dobre vademecum i testy, które pomogą ci opanować cały zakres wymaganej na egzaminie wiedzy. Na początek sprawdź, co już umiesz, a czego nie – zrób test diagnozujący na giełdzie gimnazjalnej lub testy wstępne z poszczególnych działów i zrób sobie plan tego, na co musisz poświęcić więcej czasu.

 

Luty:

Nie zrażaj się brzydką pogodą i wykorzystaj ferie na aktywność na świeżym powietrzu. Wybierz się ze znajomymi na lodowisko.

Do poprawy zapamiętywania potrzebujesz diety bogatej w magnez i potas. Sięgaj jak najczęściej po: kaszę gryczaną, orzechy laskowe, pomidory, brzoskwinie, winogrona, banany, awokado, a nawet gorzką czekoladę.

Powtarzając materiał, zaglądaj do vademecum, w którym treści są podsumowane w przyjaznej formie tabel, rysunków i zestawień ułatwiających zapamiętywanie. Po powtórce działu wykonaj dobrany do niego zestaw zadań testowych. Możesz do tego wykorzystać zadania on-line dostępne na giełdzie gimnazjalnej albo zapisywać odpowiedzi w testach gimnazjalnych Operonu.

 

Marzec:

Zanim siądziesz do książek, wybierz się na krótki spacer, choćby po zakupy do pobliskiego sklepu, zapunktujesz przy okazji u rodziców ;)

Zadbaj o to, żeby w twojej diecie pojawiły się produkty bogate w żelazo, które wspomaga transport tlenu do mózgu. Możesz jeść czerwone mięso, np. wołowinę, podroby i kaszankę, a do tego orzechy, zielone warzywa, jak szpinak, rośliny strączkowe czy produkty zbożowe.

Na dwa tygodnie przed egzaminem skup się na arkuszach egzaminacyjnych – zwróć uwagę na to, ile czasu zajmuje ci rozwiązywanie poszczególnych typów zadań i wypracuj strategię, która pozwoli ci bez stresu rozwiązać wszystkie w trakcie egzaminu. Możesz zacząć np. od zadań, które są dla ciebie najłatwiejsze, a potem skupić się na tych problematycznych lub odwrotnie. Grunt, żeby mieć to przetestowane wcześniej.

Trzymamy kciuki!

 

 

Strona korzysta z plików cookie. Dowiedz się więcej
Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Rozumiem